Oh, what a night...(eller kväll då...)

Vilken helg! Trodde jag skulle få sitta hemma och deppa hela söndagkvällen, men äldste sonen räddade mig.
Det var så att redan klockan klockan 10 på förmiddagen kom två vänner till maken och "kidnappade" honom.

Jag har vetat om detta och haft väldigt svårt för att inte försäga mig.... Maken tyckte det var konstigt att jag helt plötsligt inte ville ut  med husvagnen tex.... Jag som inte kan se i ögonen och ljuga har varit väldigt "flamsig" och tvär... Varför ska han veta vem jag fnissar med i telefon? Ja, kan ju förstå han undrar när jag alltid säger vem annars... ( Förlåt Maria, men jag har skyllt väldigt mycket på dig i veckan när det gäller telefonsamtal....och att du fått svinkoppor...mmmm...Har nu varit ärlig och sagt jag ljugit, förlåt)
Men så blev det ju detta med Viking. Han är tyvärr inte bättre, men duktig på att ta medicin i alla fall.  (återbesök veterinären på onsdag)

Så då funderade han inte mer över att kunna åka iväg.  Men att kunna hålla honom hemma...Som tur var kom en annan helt ovetande vän till honom på en morgonvisit, TUR!
Jag såg min egen resa gå i kras, ungdomarna jobbade och var rädda för att ge osv. Ganska svårt med den ena medicinen dessutom. Viking blir så dålig av den samt det är jobbigt att vara vid det hemska ögat.  Men älskade Andreas tog mod och lärde sig hur man skulle göre så han fixade det med olika hjälpande händer som höll. Jag kunde lite försenat ansluta mig med damerna som också åkte upp till Lycksele dit färden bar. Efter en god grill middag blev det dags för DIGGELOO!!!  Så djuriskt bra och trevligt det var. Har varit på det en gång tidigare, men detta var helt fantastiskt. Roligt koncept med stor blandning av artister och låtar.
"Tanten" blev lite gumsjuk när hon fick en kram av Ola som inte alls tyckte hon var någon tant...  Förstår nog varför han är en flickfavorit...hade man varit 25 år yngre så....

Brolle är ju bara så underbar..Vilken röst, vilken utstrålning  .VILL VILL VILL åka ner å´se Buddy Holly på Göta Lejon i höst.
Tomas Pettersson, Mojje (han har en mycket bättre röst än man tror) samt Jessika Andersson, Nicklas Strömstet, Sara Lövgren, E-Type mfl förgyllde verkligen kvällen. Åh så jag har njutit! Passade på att gå på toa när Arja äntrade scenen ;-P
Ja, det blev en liten mini semester som varit så kul. Vännerna hade dessutom hyrt en stuga, så vi kom inte hem fören i eftermiddags.
Hoppas även ni andra har haft en härlig helg. Önskar verkligen jag kunde dela med mig av alla känslor jag fick till mig där, men tyvärr måste vissa saker upplevas för att förstå.
Tack alla för att ni finns.
Kramar♥

Kommentarer
Postat av: Maria

hahaha... kan tänka mig det har varit jobbigt att hålla en sån sak hemligt! Men jag tyckte du gjorde det bra som klara det, utan att försäga dig! :) Hoppas Viking blir bättre! Tänker massor på dig! kram kram

2009-07-21 @ 00:15:29
URL: http://miamajsan.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Håller med dig att Brolle är alldeles underbar....

Om min lavendel...vattnar ALDRIG!Den står i en cement kruka året om(har nästan aldrig frost här)

Klart at Viking blir bättre!



So long!

2009-07-21 @ 07:17:38
URL: http://frujacbsen.blogg.se/
Postat av: Milla

Du har verkligen fått ligga i de senaste dagarna... hihi.. ljuga och allt... Men så blev det ju himla lyckat (hoppas den kidnappade också fick en härlig utflykt)

Tråkigt med Viking, men de är mästare på att klara sig ur det mesta katterna!

Hihi... fnissar fortfarande för mig själv här framför datorn... kisspaus till Arja...

Kram och hoppas nu att solen skiner mer där uppe än vad den gör här!

2009-07-21 @ 11:08:30
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Desirée

ja det låter kul........jag blev själv kidnappad när jag fyllde jämt. Det var jätte kul.Saknat dig i alla år!! Tänkt på dig o undrat VAR DU/ni finns!! Vill träffa DU, prata och umgås med DU!! DU är en FIN tjej och vän! Frågat Ingrid´om hon hört från DU, men hon är sååå upptagen mes sig o sitt. Hon är snäll o rar, gillar henne, men hmmmmmm suck.

Har gjort egen blogg också, jätte kul!

MÅNGA VARMA KRAMAR fr mig

2009-07-21 @ 15:06:34
URL: http://alptoppensros.blogg.se/
Postat av: Jennike

Vilken underbar helg! Skönt att du "trodde" dej att åka. Ja, Brolle han e snygg han;)!

Hoppas, Hoppas att Vikingen blir bättre. Håll oss uppdaterade. Kramen systra mi.

2009-07-21 @ 16:06:29
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åhh... vilken härlig resa det måste ha varit, jag sa just till maken att Diggeloo skulle vara roligt att se nån gång.



Men jösses vilka bekymmer du måste haft att inte försäga dig... det är såååå svårt att hålla sig när man har något särskilt som man INTE får säga... jag har lite samma problem med risk att maken läser (ingen resa dock..ifall han läser ;-)



Tur att Andreas tog hand om Viking. Stackare som har svårt med ögat, hoppas det blir bättre snart.



Kram

2009-07-21 @ 17:31:20
URL: http://camillawumea.blogspot.com/
Postat av: Helen

Vilken härlig helg ni fick, trots allt!



Stackars Viking! Det är så jobbigt att se de söta vännerna lida. Jag håller tummarna att ögat blir bättre snart.



Jag gillar också Brolle. Det var SÅ nära att han kom och sjöng för mig på mitt 40-årskalas, men han fick förhinder i sista sekunden.



Lars´ bror har gjort alla tatueringarna på Brolle under flera år, så de är polare. Därför hade Lars läge att fråga Brolle.



Får väl pröva igen när jag fyller 50...



Ha det bäst!

Kram!

2009-07-21 @ 22:06:02
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Men oj, stackars lilla Viking!! Tur att han är bra på att ta medicinen i alla fall.



~Livet i byn

2009-07-22 @ 10:49:57
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0