Tristess...


Ja, här är det inga större förändringar... Viking var till Veterinären i går men det kunde inte säga något nytt utan vi fick en ny tid i slutet i aug. Troligen förlorar han sitt öga. Det förstår man när man ser det... Huvudsaken är att han inte lider.  Men det tror jag inte han gör. Äter och kurrar.. 
Han har nu tre dagar med medicin sen får han gå ut igen. Gissa om han längtar.
  Å`jag får öppna dörrarna igen! Känner mig så hemskt instängd när alla dörrar är stängd och låst.

Går ut korta stunder för att prata med mina blommor och vattna i växthuset
Även om det är grått ute så är det ju varmt i luften

Så tråkigt väder att man inte har sådan jättelust att vara ute heller...
Har passat på att måla om några saker som blivit liggande

Men nu börjar jag ha husvagns abstinens också..., Längtar efter en liten tur då man bara kan njuta och se något nytt

Tur en god macka kan trösta ....


Men nog är det konstigt att mina rosa Lejongap har så röda blommor....
Dom matchar i allafall smultronen.. Men jag tror jag ska byta ut dem.

Jag vill måla och tapetsera om nu när vi har tid, men maken "mekar" mest när han är hemma... Varför har vi inte samma prioriteringar?


När jag inte målar, städar eller myser med Viking läser jag mycket nu. Håller just nu på med Elisabeth Nemerts senaste bok "Ödets hav"
Älskar hennes böcker. Lyssnade nyss på "Den vita liljan" för säkert 3 gången, ända har jag ju läst den säkert två gånger också... Bortom stjärnan är också en sån bok som man aldrig får nog av.
Rekomenderar hennes böcker varmt.

Nu ska jag ta mig en promenad innan det kommer en skur. Ser regnigt ut på himmelen...
Vad gör ni som mest när vädret är tråkigt?
Kramar♥

Kommentarer
Postat av: Jennike

Va tråkigt med ögat...men huvudsaken han inte har ont!

Ja, vad gör vi när det är trist väder? Jo, idag har jag städat övervåningen och renbäddat alla sängar, så det kommer att bli lovley att krypa till sängs!

I em. for vi på bio, Wilma följde med och såg Ice Age 3..va vi fick skratta! Sen blev det middag på Frasses, barnen nöjda och vi med! Nu blir det soffan och Ernst. Kram på dej!!

2009-07-23 @ 19:39:32
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Helen

Så tråkigt med Vikings öga. Har veterinären ingen susning om vad det kan vara, eller vad som kan ha orsakat detta?

Men som sagt, huvudsaken att han inte verkar ha ont!

Stängda dörrar är ett problem för mig också. Det första jag gör när jag kommer ner på morgonen är att öppna altandörren. På hösten är det superjobbigt när det börjar bli för kallt för det...

Blev nyfiken på Elisabeth Nemerts' böcker. Vilken kategori tillhör dem?

Puss till Viking och kramisar till dig!

2009-07-23 @ 23:10:00
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Nä, stackars Viking!! Vad hemskt tråkigt med ögat!!

Vad gäller Elisabeth Nemert så har jag inte läst nåt, tror jag!!??? Men jag ska deffinetivt ta å läsa nån bok framöver... Tack för tipset!! ;)

Kramen, Maria

2009-07-24 @ 11:29:12
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0