Grattis alla RUT!

Jag är ju nu en av de få människor i detta land som tycker att just Rut är ett så vackert namn. Innehar det ju även själv...Min dotter tex är inte lika nöjd med sitt andra namn, utan "glömmer" gärna att nämna det när någon frågar vad hon heter mer än Emilie, blir bara Maria... Tråkiga unge! :-P
Har varit duktig i dag och avfrostat och städat frysarna. (Ja, alla 3 ) Vet att jag är hopplös, hittade bär jag var säker på att vi var utan i boxen. Jag har snålat med hjortronen till ingen nytta. Har ju hur mycket som helst, så nu blir det många Hjortronpajer. alltid något positivt:-)
 Passade på att koka Jordgubbssaft när jag ändå var på G. Så nu luktar det SOMMAR i hela huset. Härligt!


Gjorde en fantastiskt god middag idag.
Här kommer recept:

Bästfile´
1 Stor Fläskfile
2 pak Bacon
ca 2 dl Västerbotten ost
Salt, peppar
Vatten
Buljongtärning
Gör så här:
Knaperstek baconen, lägg undan i en skål
Stek filen runt om ordentligt, krydda.
Häll på ca 5 dl vatten och bryt i buljongtärningen.
Låt stå och småkoka tils vattnet kokat bort.
Skär upp filen i skivor, lägg i ugnsform.
fördela baconen över och strö sedan över Västerbotten osten
Grädda klart i ugnen i 200 grader ca 20 min

Jag hade Potatisgratäng och en god sallad till. Passade mycket bra.
Ät och njut!
Kramar♥

Kommentarer
Postat av: Milla of Sweden

Doft av sommar säger du, åh så härligt!!!!!

Skulle rusat upp till dig om inte klockan var så mycket och jag INTE är gjord för utomhusvistelse när det är -17 ute!!!



Nu börjar jag verkligen bli sugen på att städa ut julen, Jennilie tycker dock att det är mysigt med all mysbelysning än ett tag..

Andreas sitter i soffan och gruvar sig för att börja jobba i morgon bitti. Hans mantra låter:-Jag vill inte fara och jobba, jag vill inte fara och jobba...

Liams låter:-Jag vill inte gå och sova, jag vill inte gå och sova...



Dagarna har bara rusat iväg, jag fattar inte att tiden rinner iväg så snabbt, får nästan panik!!!



Vi hörs, hälsa!

KRAM

2009-01-04 @ 22:16:30
URL: http://millaofsweden.blogg.se/
Postat av: TiniTott

Hej =) Tack för att du tittar in på min blogg. Din blogg är ju supermysig, och så mycket smaskigt du visar. Har redan hittat flera saker jag bara måste prova.

2009-01-04 @ 23:04:16
URL: http://tinitott.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Tack för att du även påpekar det på din blogg där rätt många är inne och kollar, du är ju bara bäst!... eller? :P

(snodde din dator? /söt dotter :D

2009-01-05 @ 13:54:45
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Milla S

Fastän vi åt för en stund sedan så hade jag gärna ätit lite hjortronpaj nu!! Mums va gott det lät!

2009-01-05 @ 19:26:17
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0