Trädgårdsdrömmar..

Ser bilder i bloggar från södra Sverige och vill nästan gråta....Där har pioner börjat komma upp och lavendeln står så fint. För att inte tala om murgrönan.... Det är ett torsdagstema i februari. Jag vet, det är lördag nu...Men jag är lite efter min tid;-)  Jag klickar runt och drömmer mig bort. Börjar förstå Camilla och hennes flytt .
Ja, så här ser min trädgård ut i dag:

Under snön gömmer sig bla en damm.. Min trädgård är i etager. Till vänster om växthuset är själva trädgårdslandet med blommor, grönsaker och potatis på sommaren På översta etaget är bla bärbuskar.

Allting är vitt vitt vitt!!! Men till sommaren.....Just nu känns den bara så otroligt långt bort. Har införskaffat lite frö kataloger och börjat drömma....
Nu ska vi iväg och se fotboll. Inomhus;-P Dottern har cup i helgen. I kväll ska vi på schlager party. Kul! ÄLSKAR melodifestivalen. Nu är många lördagkvällar räddade.
Sköt om er! Kram♥

Kommentarer
Postat av: Jennike

Ja, allting är vitt! Åh, det verkar bara fortsätta att ramla från himlen! Jag har oxå drömmar om att få börja i trädgården, förra våren/sommaren hade jag ingen ork för den....men i år tror jag att jag skall hitta på nåt kul! Vi får väl se vad det blir.

Ha en trevlig schlager kväll...det ska vi oxå ha! Kram

Ps. Rasse säger att han blev inte rädd för kvalstren.ds

2009-02-07 @ 11:45:37
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Maria

Här på Lidingö är det grått, disigt, slask och super trist väder. Jag längtar däremot efter en VIT vinter. Det känns bättre nu! Vi ses i mars! PUSS PUSS

2009-02-08 @ 11:48:39
Postat av: Camilla

Hej där!

Ja himmel och pannkaka vad det har snöat!!

Åh vad jag skulle vilja visa dig runt på österlen och alla vackra trädgårdar där!!!

Du skulle ÄLSKA det !

Ni bara måste komma och hälsa på oss!!!!



Jag åker ner till Simrishamn nu om drygt 1 1/2 vecka, ska bli så kul!

Pratade med Solveig som jag ska hälsa på i går, hon hade suttit ute med grannarna och fikat då de jobbade i trädgården...

Det var 7!!! plusgrader och syrenbuskarna höll på att slå ut!!!

SÅ UNDERBART!!!



KRAMAR!!

2009-02-09 @ 10:43:25
URL: http://millaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0