Utmanad;)

Har blivit utmanad av Yvonne  att visa mina kaffe och teburkar.
Ja, jag har ju inte så många burkar framme...

I kaffeburken (ja, ni känner igen Celeber från Ikea va?) finns Gevalias KOK kaffe. Jag är envis kvar vid kaffepannan. Annars är det inte riktigt kaffe här hemma. Borta går det mycket bra men...  I teburken finns Persian earl grey och yellow lipton. Men jag har en massa te uppe i skåpet också... För jag älskar tex African Rooibos och Äventyrste;)
I den lilla vita höganäsburken har jag Julkaffe. Så gott! Hade turen att få en ny påse från KAHLS idag av ett barn :) Gissa om jag ska njuta en kopp i morgon.

Ja,..vilka ska jag nu skicka vidare till... Jo, jag skickar vidare till Helen, AnCa ,Jennike och Milla
Dessa juveler väljer jag då de är in och hälsar på ganska ofta;) Så de hinner läsa utmaningen...

 Nu ska jag göra lite nytta och titta till skinkan som gonar sig i ugnen.

♥JUL Kramar på er alla♥

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kokkaffe får man inte ofta , va gott !

En riktigt underbart gnistrande tomteblossig jul önskar jag dej !

Kraam/Lotta

2009-12-23 @ 07:08:52
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/
Postat av: Helen

Självklart antar jag utmaningen! Men det kan bli några dagar innan jag hinner göra den...



Passar på när jag lika är här att önska dig och din familj en riktig god jul! Hoppas den blir alldeles magisk!!



Massor med kramar!!

2009-12-23 @ 11:08:15
URL: http://madamerouge.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Roligt att du kunde ta en paus från julstöket! ;0) Alltså man säger ju att man kokar kaffe fast att man bara sätter på bryggaren! Tror inte jag känner någon som verkligen kokar på riktigt. För typ 24 år sedan jobbade jag några månader inom hemtjänsten och gick hem till ett gammalt par ett par kvällar i veckan för att fixa mat och hjälpa tanten komma i nattkläderna. Då fick jag koka kaffe också och hälla upp i termos och bära in till tv:n. Jag hade aldrig kokat kaffe i hela mitt liv, men jag fick noggranna instruktioner varje gång av tanten hur jag skulle göra och jag fick godkänt varje gång. Inte för att jag skulle komma ihåg nu hur jag gjorde, men ändå...

2009-12-23 @ 13:14:00
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: Cilla

Ohhh, min man skulle trivas som fisen i vattnet hos dej, han är en kok-kaffe-älskare!!!

Jag önskar dej en riktigt God Jul!!!

Kram Cilla

2009-12-23 @ 18:48:39
URL: http://www.vitsomsno.blogspot.com
Postat av: milla-andante

Aha... så kul! Jag får fota i mellandagarna! Nu blir det uppesittarkväll här! Ville bara kika in och önska dig och din familj en riktigt fin och varm jul!!

Stor julekram du goa!!

2009-12-23 @ 18:51:46
URL: http://milla-andante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0