Så har det varit helg igen

Men tyvärr känner jag att  jag inte kunnat njuta av den.
 
Den började ändå bra med en DM-match för dotterns lag. Tyckte synd om tjejerna som sprang om kring i kylan en lördagsmorgon. Själv stod man i täckjacka och värmde sig med kaffe...Flurkmarks tjejer vann och detta kort togs i samband med ett av målen. :-) Vi ska åter på match i kväll, hur nu det ska gå. Även de i laget är sjuka så det finns  visst ingen målvakt ikväll... Det gick bra sist det blev ersättare för ersättaren. För den ordinarie är i Indien eller något liknande land....
Nog om det, sen har jag börjat förberede bakningen och allt inför alla kalas... Nästa helg fyller äldste sonen 20 år och helgen därpå fyller dottern 18, andre sonen 19 och maken 50 år. Puh! Maken ska dessutom Visst ha storkalas så det gäller att man förberder maten och tårtor så gott det går. (Han beräknar visst över 100 pers) Tur att vissa tårtor som tex Operakällarens går bra att frysa in.
Tar tacksamt emot tips och idéer på lättlagad buffemat som ska vara kall. (Kan inte hålla maten varm.) Även lättbakade tårtrecept tas tacksamt emot. Jobbar ganska mycket kväll här framöver så jag känner lite oro....

Eftersom jag tyckte så synd om mig själv idag köpte jag en liten Pense att trösta mig med. Det hjälpte faktiskt lite för stunden ;-)
Såg ljuvliga vårtecken när jag gick till arbetet i fredags också:
  
Nä, På med tackjacka , halsduk å´mössa- nu ska jag på fotboll!
Kramar från en super snuvig och utslagen Bibbi♥

Kommentarer
Postat av: Matilda

Glömde du inte att det är en till som fyller år den veckan? ;)

Kramar från Tandtrollet och mamman

2009-04-19 @ 21:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0