Fynd i växthuset


Å vad gott det var med alldeles färsk gräslök i dag♥
Hade satt en egen lite special mix med  de kryddor som används mest i en kruka på altanen vid grillen i fjol. Ställde bara in den i växthuset efter säsongen. Blev en glädje stund när jag hittade krukan idag. Aldrig har väl gräslöken varit så god:-)
Har haft en underbar dag i dag. Först åkte jag, min yster och mor ner till Trädgårdsmässan. Gjorde några härliga fynd där. ;-) Sen  tittade vi lite på fotboll, alltid lika kul.  Kaffe och surr, trevligt ♥
Hemma har jag gjort undan alla "måsten" och FLYTTAT UT VÄXTERNA TILL VÄXTHUSET!
Sådan glädje det är i det. Njuter verkligen när jag kan starta igång det och sitta där en stund om sänder och bara vara ...
Sen grillade vi och njöt i vårt uterum innan vi tog en promenad och drack kaffe hos vänner.

Såg att det till och med har börjat knoppas på det ena äppelträdet

Oops! Här syns det att jag fuskade i höstas och inte skyddade Mahonian...
Skäms på dig Bibbi!
Som synes har det verkligen börjat töa nu. Men än är det ganska lång bit kvar till gräset...
Men den som väntar på nåt gott....

Massor av kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Milla

Läser ikapp veckans inlägg...

Förstår att det är mycket nu när alla fyller år och det ska lagas och bakas (och städas och strykas och handlas och jobbas och........) Ett tips är att titta i det senaste numret av ICA:s Buffé. Ett helt nummer om lättlagad kalasmat. Ett annat tips är att delegera ut tårtbakandet (svårt för det själv men samtidigt så skulle jag gärna hjälpa till om någon bad mig) och att köpa färdigt så långt det går (det tar emot, jag vet, men stressen är inte heller rolig och INTE hälsosam)

Bra att du delar med dig av alla tankar och funderingar, vi människor är nog så lika i mångt och mycket... Hoppas nu det blir trevliga kalas, vackert väder och att du kan njuta av alltihop!!!

Många kramar!

2009-04-26 @ 00:57:35
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: LOTTA

Oj så mycket snö ni fortfarande har kvar , här gick vi barfota på gräsmattan igår i värmen !

Min lilla älskar gräslök så hon har redan stubbat allt som växt upp med en sax och käkat upp , men dat ska väl växa upp lite till hoppas jag !

kram/Lotta

2009-04-26 @ 16:42:22
URL: http://envilsenloppa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0