Så var det redan söndagkväll..

...men jag har hunnit mycket denna helg. Efter en trevlig stund med Anders Eldeman på lördagförmiddag och med sms kontakt med Pia så åkte jag och maken ner på Nolia Weekend. Blev inte att lyssna på någon föreläsning, men däremot har jag beställt en spikmatta. Ja, ni läste rätt. Hade hört YogaMaria prata om den så vi stegade till hennes "monter" och och provade. HELT UNDERBART! Det roligaste var att maken i stort sett blev lika förtjust som jag. Ska visa upp den senare när jag har fått hem den. LÄNGTAR! Annars blev det bara gotter inköpta. Fanns många goda chokladbitar å´wästerbottensost.....
Senare på lördagen var vi hos familjen Isaksson/ Gustafsson och drack kaffe. Jenneli (Days with Jen) har försökt visa hur jag ska kunna göra min lilla blogg mer personlig. Ska försöka hinna med det senare i veckan. Har haft så mycket data strul i dag, har påbörjat denna bloggning flera gånger men bara loggats ut...
Nå väl, sen hem och göra go´middag. Nederst i dag kommer jag att skriva in receptet och lägga in bild.
På kvällen kom familjen I/G upp och grillade korv och var trevliga. Det är så kul när även ungdomar följer med. Jennelie är en så härlig tjej. Henne kommer vi alla att få höra mycket talas om i livet. Kreativ och uppfinningsrik, för att inte tala om varm och genom snäll. Hon brås väl på sin mor :-)
Idag har jag varit på ett dop på morgonen. Modern sjöng en så otroligt vacker sång till barnen att jag satt och grät för fullt... Det var så otroligt vackert. Jag kände dem inte utan de ingick i gudstjänsten på Vasakyrkan. Men vad hjälper det, jag gråter ju till och med på fejkade tv-vigslar..... Senare var jag, Melker och far och hälsade på gammelfaster. Hon var otroligt pigg idag. Underbart! Jag önskar att alla hade en faster Rut, hon är en sådan källa till glädje och skratt.
Nåväl, nu ska vi bara hoppas på att hon orkar komma igen och få fortsätta vara "bara bäst"
Har suttit/ sprungit/ kikat och sett reprisen på dansbandskampen. Scotts är ju helt underbart bra! Vilken röst! Tror Emilie blev lite småkär i går, för hon satt kvar å´såg programmet när vi gick upp och grillade.... Visst är de lite cover och kanske inte sjunger "riktig dansband" som Bengt Hennings, men de hade så mycket annat. Nä, nu ska jag sluta "surra" å´i stället lägga in en bild och recept. ska prova något nytt kom jag just på. Antingen kommer receptet här nere eller så blir det som en ny bloggning. Måste ju prova mig fram:-) Kramar  och pussar så länge till er alla underbara vänner!







PORTVINSMARINERAD

FLÄSKFILE´GRYTA

600´fläskfile´

Salt

2 krm gr.malen svartpeppar

MARINAD:

1 gul lök

100g druvor

3 dl portvin

3 dl mörk buljong

5 msk soya

4 krm svart peppar

SÅS:

1 finhackad gul lök

2 msk vetemjöl

3 dl grädde

Marinaden

Ca 3 msk portvin


GÖR SÅ HÄR:

Skär köttet i skivor

Marinaden: Skala och skiva löken, lägg druvorna i en påse, blanda i portvin,

avsvalnad buljong, soya och peppar. Lägg i kött och lök och låt vila i MINST ett dygn i kyla.

 Ta fram köttet, sila marinaden

Stek filéerna i smör, krydda och lägg sen köttet åt sidan

 Tillsätt mer smör, lägg i lök och fräs den mjuk. Pudra över mjölet. Rör om och tillsätt marinaden litet i taget

Koka upp och blanda i grädde, portvin och kryddor.

Jag brukar även ha i lite collritsoya och fond. Allt efter smak.

Lägg i köttet och druvorna

Smaka av med ev mer kryddor och portvin


Här är maten serverad med potatisragu

och en enkel sallad

Tallrikar:

Milla Of Sweden

Alltså... Här har jag nu suttit länge och gjort en sån snygg sida och skulle visa och så går det inte att kopiera in den.... lä vad sur jag blir.... Ni får nöja er med detta. Men gott blir det :-) Kramar


Kommentarer
Postat av: Jennilie

Det var många fina ord Bibbi, tack! :)

2008-10-30 @ 21:28:19
URL: http://dayswithjen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0