lassarett

Ja, inte känner man lycka när man hör ordet.... På något vis blir det en liten oroskänsla i magen.
Det är ju ändå även på detta ställe du får så väl hjälp till att bli frisk och hjälp till att ge liv.
Men man tänker så lätt på allt tråkigt som man kan få besked om
Gjorde två besök  på kirurgen i kväll. Först var jag till "gammelfaster" som bla har haft hjärnblödning
Det blev tredje besöket i veckan. Nu fick vi en bra kontakt och hon kunde göra sig förstådd samt le och ta till sig det man sa.  Underbara  Ruth, en av mina absoluta idoler. 
Känns jobbigt att se henne så hjälplös. Snacka om en krutgumma i vanliga fall. För ett år sen åkte hon in på lassa för första gången på 92 år.... Sen hade ju syster Yster måsta åka in akut i morse för magsmärtor. Så nu är hon någon kroppsdel fattigare .... Men hon var vid gott mod. Det är alltid positivt när någon är hungrig :-) Ibland tror jag vår herre helt enkelt blir less på oss när vi inte lyssnar på alla signaler vi får, så  
han ser till att vi blir liggande vare sig vi vill eller inte..:-P


Jag hoppas verkligen att jag får vara åtminstone hälften så pigg
 och klar som faster Ruth när jag passerat 90...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0