Första ljuset är tänt..


Äntligen advent!

Känns bra, eller hur?  Det är pyntat å´städat i nästan hela huset. Skönt.
Jag köpte nya röda panelgardiner  och då fick jag ett par gardiner gratis. Så för första gången har jag
julgardiner med tomtar.... Riktigt gulligt om jag får säga det själv. Men för att det inte ska bli allt för
mycket "tomtar på loftet" så har jag prioriterat bort de flesta andra.
Glögg kvällen i går blev mycket trevlig. Vi orkade bara prova fem sorter, sen gav vi upp.
Här kommer mina kommentarer om de sorter vi provade:
Blossa 08 - god, men inte så mycket blåbärssmak....
Päronglögg - varm Piggelin, provade sen med is i, då var den godare
Hjortronglögg - Mycket god och "glöggig"
Chokladglögg - Väldigt god med härlig chokladsmak
Vanlig Blossa - Ändå den absolut bästa!

Så mumsade vi och njöt medans det ute föll vackra snöflingor


Nu ska här göras mera julgodis innan vi ska upp på "klubbis" och äta adventsgröt.
Ska bli jättemysigt, det blandas glada adventsfirare i olika åldrar. Tack söta ni som ordnar detta åt oss andra.
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Jennike

Tack snälla söta för de orden, jag tackar från oss alla. Kram vi ses imorgon.

2008-11-30 @ 21:11:27
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag saknar dig massor och ditt goda julfika! Nu måste jag ju baka själv om jag ska kunna äta nå! PUSS

2008-11-30 @ 21:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0