Riktiga skatter

Har fått några helt fantastiska över -och underlakan efter faster Rut. Vilket underbart arbete! Vissa lakan hon hade var hemvävda, alla var mer eller mindre broderade. De flesta överlakanen var med virkad spets också... Har funderat på att sy egna påslakan av dem. Någon som provat? Tacksam för alla tips.




Annars är här ganska lugnt i kväll. Emilie har färgat mitt hår, vi har kört loppis och auktions saker till klubbis,
 kokat kola, försöker mig på vitchokladtryffel med melonlikör och så ska jag passa på att förbereda
skurna pepparkakor. Det är ju så djurisktkul med att baka och göra godis i advent!
 Andra tider på året tänker man väl överhuvudtaget inte på att göra det. Lustigt...
Blir tryffeln och pepparkakorna bra lägger jag ut receptet sen;-)

Vill ni ha bra recept på julgodis rekommenderar jag recept.nu, så väl Leilas som Alexandras recept är mums...
De jag provar hemma idag är andra som jag hittat i papperform hemma.
Alltid roligt att prova på något nytt.
Kram♥

Kommentarer
Postat av: Jennilie

Ja jag hoppas allt gårsom förväntat! :)

Kramen!

2008-12-10 @ 19:10:32
URL: http://dayswithjen.devote.se
Postat av: Camilla

Go kväll i stugan!

Tack tack,detsamma!! Jag är ju ingen fena på datorer precis, men man lär sig väl med tiden.

I helgen blir det godistillverkning här hemma är det tänkt, mums!

Blir spännande att höra hur tryffeln med melonlikör blir!

KRAM

2008-12-10 @ 19:45:45
URL: http://millaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0