Julklappsbekymmer

Jag trodde väl aldrig det skulle vara så svårt att köpa julklappar .  Inte är det lätt bara för att barnen är stora och ska börja tänka på eget boende. De önskar sig ingenting i år!!!! Man vill ju köpa NÅGOT... Visst, pengar ska de väl få, men man vill ju ha ett super paket som de ska bli jätteglada över. Emilie kan man alltid hitta åt, hon vill ju i egentligen ha massor av saker, bara lite finkänslig...  Hon följer även gärna med på stan och visar. Men killarna, dom kan inte komma med en enda liten enkel önskan. Tror jag köper ett kastrullset åt dem ;-P
Helgen har varit lugn. I fredags hade vi luciafika på jobbet för alla barn och föräldrar. Mycket trevligt! Så roligt när även mor- och far föräldrar följer med. Man blir så glad och uppfylld så det sitter glädje i kroppen många timmar efteråt.
Hade sådan tur att det var grötfest i Missionshuset på kvällen, så då var även middagen fixad. Lördagen innehöll begravning, vilket inte i sig är roligt, men en tid för eftertanke och roliga minnen. På fikat efteråt träffas dessutom många som inte setts på länge eller någonsin. Det är ju en väldigt trevlig stund. Synd att bara träffas på bröllop och begravningar...

Idag har jag passat på att läsa! Å´vad trevligt! Har även förberett julkorts tillverkningen. Hoppas det går bra med det.
Spännande...  Har kopierat psalmer som jag sen haft liggande i en blandning av kaffe och te. Allt för att de ska se gamla ut. Nu ligger de på tork i hallen och folk tror som vanligt att jag fått nippran;-)
Viking ligger i soffan och njuter av julefriden...Han stressar inte runt han inte..
Ska sen göra något roligt av det på julkorten men även till paketinslagningen. (tipset fick jag från Pyssla med Jennelie) Gillar att göra lite annorlunda in slagningar. Gärna med olika papper, ett enfärgat under och dekoration av ett annat, helst mönstrat som ett extra band runt. Får visa sen när jag har något paket att slå in...
 Kvällen avslutades sen med  Julens sånger i Ersmarkskyrkan. Håller på bli en tradition att vara där och sjunga in julen.  Jag gillar roliga traditioner, sådana man minns med glädje och inga tvång.
                                             Stora varma adventskramar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0